Meer dan 10 jaar ervaring
Eerlijke tarieven en prijzen
Resultaatgerichte aanpak
We beantwoorden gratis één vraag

Over ons

In meer dan 10 jaar tijd kom je heel veel tegen in de wereld van online marketing. Veranderingen vormen de rode draad en Google speelt de hoofdrol. We hebben honderden klanten geholpen naar succes en hebben ervaring met alle denkbare onderdelen van online marketing. Voorop bij ons staat eerlijkheid, dat is de belangrijkste reden waarom ons uurtarief en de prijzen van onze producten aanzienlijk lager liggen dan vergelijkbare tarieven in de markt.

We hebben bij de grootste marketingbureaus van Nederland gewerkt en hebben daar voor het eerst kennis mogen maken met online marketing. Door deze jarenlange ervaring bij marketingbureaus weten we als geen ander hoe offertes worden opgesteld en hoe uurtarieven tot stand komen. We zijn zelf niet alleen de online marketing specialist die klanten helpen naar succes maar hebben ook eigen webshops. Sinds we deze webshops hebben, weten we wat het is om de volle prijs te betalen voor de service van specialistische bureaus en daar staan we niet achter. Daarom willen we bij Be Online Marketing onze kennis op een eerlijke manier met je delen.

 


Passie boven geld


Voorop staan passie voor ons vak, enthousiasme en de drang om een project succesvol te maken. Dit staat ver boven het verdienen van veel geld. Wij willen niet verdienen aan inkoppertjes maar juist het verschil maken. We vinden dat je eerst zelf de basis moet weten zodat je later volledig begrijpt waarmee we je helpen. Als we iets niet goed hebben gedaan, herstellen we het in onze eigen tijd. Als we vinden dat er ergens een stapje extra gedaan moet worden, doen we dat zonder daarover te beginnen. Als iets ons heel weinig tijd kost omdat we het al heel vaak hebben gedaan dan vragen we er niet de hoofdprijs voor omdat het specialistisch werk is. Zo blijft eerlijkheid voorop staan en kunnen wij onze passie altijd laten stromen.

Ons enthousiasme om succes te behalen voor een ander gaat zo ver dat we geen handen genoeg hebben om iedereen te kunnen helpen. En een groot bureau met veel personeel willen we niet worden omdat het managen van een groot bedrijf ten koste gaat van de kwaliteit van werken. Ook hier hebben we ervaring mee, we hebben meegewerkt binnenin de grootste bedrijven en van kleine bedrijven enorme bedrijven gemaakt. Missie voltooid voor ons, maar zo willen we zelf niet worden. Om toch onze kennis te kunnen delen met zoveel mogelijk mensen, hebben we onze kennis zo begrijpelijk mogelijk opgeschreven in verschillende e-books. Dit heeft geresulteerd in de eerste online marketing webshop van Nederland: een plek waar je zelf kunt kiezen welk pad je aflegt. Je kunt zelf de basis van online marketing onderdelen in je bedrijf aanleggen aan de hand van onze online marketing producten die stap voor stap begeleiding bieden, maar je kunt ook onze specialistische hulp inschakelen. Ons advies is om zelf eerst de basis aan te leggen en ons pas in te schakelen als het project een unieke aanpak nodig heeft om een stap verder te komen. Als extraatje ontvang je ook nog eens 10% korting op ons uurtarief als je een e-book hebt gekocht.

 


Geduld en vertrouwen


Naast eerlijkheid is geduld bij ons een belangrijk begrip. Meer dan eens zijn klanten enkele maanden na het opzeggen van de samenwerking met ons bij ons teruggekomen met de boodschap dat het beoogde resultaat toch behaald is, iets wat ze niet hadden verwacht waardoor ze de samenwerking te vroeg stop hebben gezet. We werken op een duurzame manier en kiezen voor de lange termijn. Snel succes halen willen we allemaal, maar we weten inmiddels ook dat dit meestal gepaard gaat met een werkwijze die we niet ondersteunen en doelen die niet worden gehaald. Natuurlijk verschilt het per online marketing onderdeel hoe snel resultaat kan worden behaald. Wij prefereren een complete aanpak waarbij alle onderdelen samenwerken om tot succes te komen. Daarvoor is geduld nodig, ook al kun je Googls Ads campagnes razendsnel opzetten en in de lucht krijgen: een logische website structuur, goede content en een goed converterende website produceer je niet binnen een week of maand. En daar zijn de Google Ads campagnes dan weer van afhankelijk. Als we kiezen voor een complete aanpak dan gaan we all the way en hebben we alle vertrouwen in deze aanpak. Als de klant dit vertrouwen en het nodige geduld heeft dan zijn we samen al een stukje dichter bij het gewenste succes.




Guido


Mijn core expertise is het uitdenken en toepassen van de juiste online marketingaanpak voor bedrijven die willen groeien. Welke kanalen ga je inzetten en in welke volgorde? Ik sta volledig achter een aanpak waarbij alle onderdelen van een bedrijf en strategie samenwerken. Kanalen zijn geen losstaande onderdelen, maar een onderdeel van een geheel. Ditzelfde geldt voor afdelingen binnen een bedrijf. Als het geheel op elkaar wordt afgestemd dan kunnen er grootse resultaten worden behaald. Mijn passie en meeste ervaring ligt in de e-commerce wereld van webshops.

Iets waar ik de veelvuldig mee in aanraking ben gekomen en eigenlijk nooit mee overweg heb gekund, zijn de hoge tarieven die worden gevraagd voor marketing werk. Of dit nu SEO, SEA of Analytics werk betreft of design of developwerk betreft, ik kan me niet vinden in een uurtarief van €125. Omdat ik het leuk vind om anderen te helpen en plezier heb in mijn vak, vind ik het geen probleem om een lager uurtarief te hanteren zodat iedereen blij is. Een stuk eerlijker wat mij betreft.

   SEO

Een groot deel van mijn hart ligt bij SEO. Ruim 10 jaar geleden ontdekte ik de wereld van SEO via een onderzoek bij het marketingbureau waar ik toen werkte. Daar heb ik SEO ontwikkeld van kleine bijrol naar een volwaardige dienstverlening. In de jaren daarop heb ik mijn theoretische kennis over SEO verder vergroot en ik heb continu gewerkt aan praktijkervaring. Geleidelijk ontdekte ik voor mezelf de gouden SEO formule waarmee ik ieder bedrijf aan de top kan krijgen. Deze werkwijze heb ik kort daarna in de praktijk toegepast bij Smartphonehoesjes.nl wat heeft geresulteerd in een geoliede SEO machine voor content, linkbuilding en technische oplossingen met honderden nummer 1 posities op top keywords als beloning. Het maximale uit SEO halen vraagt altijd een lange termijn aanpak. Deze aanpak ondersteunt tevens andere kanalen en biedt een solide basis voor de complete website.

   Conversie optimalisatie

Twee handen op één buik zijn SEO en conversie optimalisatie. Tijdens een traject waarbij SEO een belangrijke rol speelt, speelt conversie optimalisatie een net zo belangrijke rol. Tijdens het uitdenken van een nieuwe (SEO) website indeling ontstaan doorgaans nieuwe (soorten) pagina’s waarvoor een converterend ontwerp nodig is. Inmiddels heb ik tientallen websites voorzien van nieuwe indelingen en ontwerpen met de mooiste successen als resultaat. Het conversiepercentage is altijd leidend en na het implementeren van een ontwerp gebaseerd op ervaring en kennis ontstaat ruimte voor A/B testen. Een website of ontwerp is immers nooit klaar, het kan altijd beter en meegaan met de tijd is een belangrijk gegeven wat veel website eigenaren vergeten. Alle ontwerpen maak ik zelf in Photoshop dankzij mijn opleiding DTP die ik in 2016 heb gehaald.

   Google Analytics

Net zo lang als SEO ben ik ervaren met Google Analytics: van implementatie tot configuratie en diepgaande data analyses. Bij een complete marketingaanpak mag Google Analytics niet ontbreken. Data vertelt immers altijd de waarheid en alles loepzuiver meten is een betrouwbaarheid waar je altijd een goed gevoel van krijgt. Voor mij dient Analytics altijd als ondersteuning en instrument om een kanaal maximaal te laten renderen. Ik ben ervan overtuigd dat je Analytics moet inzetten met een vraagstuk of hypothese voorafgaand, dan zal je in de data de antwoorden, uitkomsten en openingen vinden.

   E-mail

Het afronden van een project kan niet zonder een volledig ingerichte e-mailflow. In samenwerking met andere e-mail marketing experts heb ik meerdere e-mailflows opgezet met uitmuntende resultaten. Voor onze eigen webshops heb ik de e-mailflow ingericht en ik ben continu bezig met het optimaliseren ervan. Rekening houdend met de privacy wetten die tegenwoordig scherp staan afgesteld, zijn er per project unieke en ontzettend leuke campagnes mogelijk om klanten te bereiken en te overtuigen om een product te kopen, in te schrijven of te betrekken bij een product of dienst. Hoe steek je er tussen alle e-mailende bedrijven bovenuit en behaal je die open rate van 50% of hoger? Bedenken, ontwerpen, instellen en testen. Daar ben ik goed in.

   Copywriting

Schrijven in mijn ding. Bellen minder, ik tik liever een mail. Deze eigenschap heb ik omgezet in een waardevolle kwaliteit: teksten schrijven is een passie van me geworden. Op een begrijpelijke en speelse manier tienduizenden woorden schrijven om een website te vullen met een juiste balans tussen SEO en conversie vind ik het heerlijk. Een tone of voice kiezen en naar de doelgroep schrijven. Content strategie, check. SEO posities, check. Usability en gebruiksgemak, check. Schrijven komt overal van pas en in de wereld van online marketing vind ik goed kunnen schrijven een onmisbare eigenschap om het verschil te kunnen maken. Een e-mailflow inrichten, SEO teksten produceren, Google Ads campagnes voorzien van unieke advertentieteksten, een onderscheidende invulling van een over ons omgeving bedenken, ga zo maar door.

   Photoshop

Sinds we onze eigen webshops hebben, is er continu behoefte aan beeldmateriaal. Banners, logo’s, productafbeeldingen, advertentiemateriaal, promotiemateriaal. Continu een designer inschakelen is niet alleen duur, maar zorgt vaak ook voor de nodige vertraging. Om van dit ‘probleem’ af te komen, besloot ik dat ik het beschikken over basis design skills een waardevolle toevoeging zou zijn. En zo heb ik in 2016 mijn online DTP gehaald waardoor ik zelden nog een designer nodig heb. Dat scheelt.

CSS/HTML

Ongeveer hetzelfde geldt voor het optimaliseren van websites in uiterlijk. Een andere kleurtje hier, een functie erbij of eraf of de instellingen van een website onderdeel aanpassen kost veel geld en moeite om door een web developer te laten uitvoeren. Hoe handig zou het zijn als ik dit zelf zou kunnen? Technisch onderlegd was ik altijd al waardoor het werken met css en html me ook wel beviel. Zwaardere aanpassingen laat ik graag over aan de experts, maar de basis heb ik zelf aangelegd. Ik heb inmiddels ervaring met verschillende platforms waaronder Lightspeed, WordPress en Magento.

 


Lisanne


Mijn passie ligt bij advertising en daar heb ik in de afgelopen tien jaar mijn expertise van gemaakt en ik pas mijn kennis toe op alle verschillende advertising systemen. Geen uitdaging is te gek, van Google Ads tot social media marketing en het adverteren op marktplaatsen. In tien jaar kun je een hoop ervaring verzamelen en tijd nemen om zowel persoonlijk als in je vak te groeien. Het ondernemen heeft er altijd al in gezeten en zorgde er al vroeg in mijn carrière voor dat ik graag met mijn klant of bevriende ondernemer meedacht. Niet alleen met het kanaal waar de persoon in kwestie bij mij voor kwam, maar the bigger picture. Net zoals Guido besefte ik me al snel dat alles op elkaar moet worden afgestemd om succes te behalen met je bedrijf. Om deze reden heb ik mijn mooie functie bij een vooraanstaand online marketing bureau neergelegd en ben ik het pad opgegaan van eigen webshops runnen en eigenaren van andere bedrijven helpen met het opzetten, finetunen en uitvoeren van de marketing strategie van hun bedrijf. Al snel merkte ik dat mijn passie voor mijn vak erg diep ging en ik ben altijd projecten blijven begeleiden en uitvoeren die gericht zijn gericht op marketing en adverteren. Zo kon ik mijn ondernemingszin kwijt en verder groeien in mijn vak. Persoonlijk groeien is minstens zo belangrijk als tijd investeren in je expertise. Ik heb vele boeken, cursussen en kennissessies verslonden om vaardigheden te ontwikkelen en te versterken.

   Google Ads

Google Ads is mijn grootste passie. Ik heb in tien jaar tijd een hoop mooie accounts mogen opbouwen en managen en in elk account zit een fantastische uitdaging: puzzelen met een beperkt budget, lastige branches door de strenge regelgeving van Google maar ook het managen van een eindeloos budget en torenhoge conversiepercentages nog verder omhoog krijgen. Vanuit ervaring kan ik zeggen dat geen uitdaging groot genoeg is, als de basis van je account maar goed is. De strategie moet goed worden uitgedacht, de zoekwoord analyse moet compleet zijn en de opbouw van de campagnes moet helemaal in orde zijn. Besteed genoeg tijd aan de voorbereidingen en niet alleen aan de bouw van de campagnes. Compleet nadenken en de tijd nemen spelen tijdens dit proces een grote rol. Tenslotte is het belangrijk om de campagnes goed aan te sturen en beslissingen te durven maken. Google Analytics is mijn grootste vriend, zonder data zou het maar een saaie stuurloze bedoeling worden. Het maken van analyses en het verbinden van conclusies aan de data doe ik dagelijks en ik kan daar geen genoeg van krijgen.

   Social media marketing

Social media platformen zijn de ideale plek om de dialoog met de klant aan te gaan. Het leuke aan social media marketing vind ik de dynamiek en de verbinding met de doelgroep opzoeken. Het op maat maken van de communicatie daagt iedere keer weer uit en maakt dit kanaal nooit saai. Ook dit kanaal is net zoals de andere online marketing kanalen compleet inzichtelijk te maken zodat je precies weet waar je het kanaal heen kunt sturen en gedegen conclusies kunt verbinden aan de data. Gestelde doelstellingen zijn op deze manier te behalen en je weet waarvoor je het doet.

   Content marketing

Zonder content geen inhoud. Tekst en beeld, het is beide net zo belangrijk. Zonder goede afbeelding klikken maar weinig mensen op je banner of ze haken af op je homepage. Beeld en uitstraling zijn enorm van belang en met alle jaren ervaring achter de kiezen kan ik inmiddels al snel zeggen wat wel niet werkt. Als ik bezig ben met beeld kan ik mijzelf in de tijd verliezen en verdwijnt het woordje ‘werk’ naar de achtergrond. Tekstuele content is natuurlijk even belangrijk, zonder een goede producttekst wordt het moeilijk om een product te verkopen. Ik heb inmiddels ervaring met allerlei soorten teksten en vind het heerlijk om een begrijpelijke tekst te schrijven afgestemd op de doelgroep. Uiteraard verlies ik SEO hierbij nooit uit het oog.

   Webshops beginnen

Webshops beginnen en succesvol maken, ik weet er inmiddels alles van en heb in diverse branches ervaring mogen op doen. Van begin tot eind, van klein tot groot, webshops kennen geen geheimen voor mij. Ik heb in alle facetten de fijne knijpjes mogen leren en werkzaamheden zelf kunnen uitvoeren. Mijn hart ligt bij het uitdenken, de marketing strategie en uitvoerend bij alles wat met adverteren en social media te maken heeft.

   Strategie en advies

Hoe leuk ik mijn vak ook vind, ik word iedere keer weer super enthousiast van strategie en advies. Zonder strategie geen succes. Ik denk graag compleet na en dat resulteert in een strategie waarbij niets over het hoofd wordt gezien. Overigens ben ik niet bang om daarvoor kennis en hulp in te schakelen van andere specialisten.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »
Meer dan 10 jaar ervaring
Eerlijke tarieven en prijzen
Resultaatgerichte aanpak
We beantwoorden gratis één vraag