Meer dan 10 jaar ervaring
Eerlijke tarieven en prijzen
Resultaatgerichte aanpak
We beantwoorden gratis één vraag

Zoekmachine optimalisatie

SEO website indeling & tekst schrijven

De indeling van je website vormt de fundering van je toekoms..
€49,95

SEO linkbuilding strategie

Je website is volledig geoptimaliseerd, maar die van je conc..
€59,95

SEO website techniek

Heb jij de SEO techniek van je website nog niet op orde? Zor..
€29,95

Urenpakket – 2 uren

Heb je ondersteuning op maat nodig of heb je enkele vragen w..
€150,00




Zoekmachine optimalisatie tips

Een goede positie in Google levert bezoekers op. Hoe kom je aan die goede positie? In Google kun je je website op verschillende manieren positioneren via bijvoorbeeld Ads, organic of Maps. Het optimaliseren van je website om een organische positie te bemachtigen, noemen we zoekmachine optimalisatie of SEO (search engine optimization). Op deze pagina leggen we SEO uit zodat je beter leert begrijpen wat het inhoudt en waar je moet beginnen als je aan je eigen ‘SEO website’ wilt werken. We leggen uit wat er allemaal bij een zoekmachine optimalisatie strategie komt kijken en bovenaan deze pagina kun je de e-books vinden die we hebben geschreven over zoekmachine optimalisatie welke je direct kunt aanschaffen.

Bij Be Online Marketing zijn we ervan overtuigd dat de kracht van een sterke online marketing strategie bij een bedrijf in huis te vinden moet zijn en niet bij een marketing bureau. Daarom hebben we e-books voor je geschreven zodat je zelf aan de slag kunt, of je nu een directeur bent, een zzp’er, een junior marketeer of een scholier. Iedereen die met online te maken heeft, krijgt uiteindelijk met SEO te maken. Met een kleine investering ben je volledig op de hoogte van alles wat je zou moeten weten over zoekmachine optimalisatie. Op deze unieke manier zijn wij een klein beetje je zoekmachine optimalisatie bureau, maar niet het bureau dat je klauwen met geld kost.

 

Verschillende fasen

Een SEO strategie bestaat altijd uit verschillende fasen, in ruim 10 jaar tijd hebben wij als SEO expert ervaren dat de volgende vier fasen de belangrijkste vier te onderscheiden fasen zijn: website techniek, website indeling, website content en linkbuilding. Deze vier fasen vind je terug in drie e-books: SEO techniek, SEO website indeling & tekst schrijven en tot slot SEO linkbuilding strategie. Iedere fase bereidt je voor op het ultieme succes: nummer 1 posities op je beste keywords en genereren van veel traffic naar je website via Google organic.

Fase 1: SEO techniek

De eerste stap die je zet tijdens het optimaliseren van je website, het opzetten van een nieuwe website of het worden van een SEO specialist is het perfectioneren van de techniek achter een website. Via verschillende SEO tools kun je snel en overzichtelijk een SEO analyse van een website uitdraaien waaruit de nodige aanbevelingen rollen om, meestal, de techniek van je website te optimaliseren. Een perfecte SEO techniek achter je website zorgt ervoor dat je de zoekmachine crawler niet tegenwerkt bij het indexeren van je website waardoor je uiteindelijk in aanmerking kunt komen voor die goede posities die je zo graag wilt behalen.

Fase 2: De juiste website indeling

Nadat je de techniek hebt geoptimaliseerd, is het tijd voor het bouwen aan een fundering die later een bepalende rol zal spelen in je online succes. Hoe deel je je website in zodat je in aanmerking komt voor zoveel mogelijk pagina’s bovenaan in Google? Het begint allemaal bij het in kaart brengen van de behoefte van de zoeker. Een keyword analyse leert je waar je potentiële klant naar zoekt en dit is dan ook doorgaans een vast onderdeel van ieder SEO bureau. Een keyword analyse vormt echter enkel de aanzet voor de totale SEO optimalisatie van je website. Zodra je voldoende input hebt verzameld, ben je in staat om een blueprint van je website te maken. Deze blueprint vormt de fundering waarmee je in de volgende fase verder aan de slag gaat.

Fase 3: SEO copywriting en teksten schrijven

Een kwaliteit die iedere zoekmachine optimalisatie specialist zou moeten hebben, is het schrijven van een sterke geoptimaliseerde tekst. Dit kan een tekst voor een homepage zijn, voor een dienstpagina of een productpagina. In fase 2 heb je de nodige keywords gevonden die voor jou en jouw business belangrijk zijn. Soms kunnen dit er honderden zijn en deze wil je het liefst allemaal in je website verwerken. Waar moet je beginnen? In het e-book ‘SEO website indeling & tekst schrijven’ geven we je de alle SEO tips die je nodig hebt voor het schrijven van een goede tekst. De fase van het creëren of optimaliseren neemt doorgaans veel tijd in beslag. Reken hier op en gun jezelf deze tijd want je content zal uiteindelijk een zeer belangrijke rol spelen in het succes dat je wilt behalen. En eenmaal gecreëerd, kun je een hele lange tijd genieten van je content zonder dat je er nog iets aan hoeft te doen.

Fase 4: linkbuilding

Tot slot heb je in de meeste gevallen linkbuilding nodig om de gewenste topposities te behalen. Als je je bevindt in een markt waar concurrentie ook weet wat SEO is, kun je erop rekenen dat je niet de enige bent met een geoptimaliseerde website. De online autoriteit van je website is uiteindelijk doorslaggevend voor het behalen van de top. Door het aangaan van samenwerkingen en het bemachtigen van links van andere websites bouw je aan je autoriteit. We leggen het uitgebreid uit in ons laatste e-book en geven je de unieke SEO tips die nodig hebt voor succes.

 

SEO tools

Bij een kwalitatief zoekmachine optimalisatie traject horen de nodige SEO tools. Er bestaan verschillende tools die je kunt inzetten voor het vinden van potentiële keywords, het maken van een SEO analyse of het uitvoeren van een snelle SEO check op het gebied van techniek. Vooral voor linkbuilding doeleinden heb je veel baat bij tools zoals Moz, SEMRush of Ahrefs om je linkprofiel in kaart te brengen of te controleren welke linkjes je concurrenten hebben bemachtigd. De meeste tools zijn betaald en zullen zorgen voor je eerste SEO kosten. Wij adviseren om juist hierin te investeren in plaats van de dure uren van een marketing consultant. Met behulp van een goede SEO tool in combinatie met onze e-books bespaar je uiteindelijk veel SEO kosten en haal je het maximale resultaat uit je werk.

 

Hoe ga je om met SEO kosten?

We hebben zelf jarenlange ervaring als zoekmachine optimalisatie specialist en marketing consultant en kunnen alle marketing kosten inmiddels wel dromen. SEO uitbesteden aan een marketingbureau kan er al gauw voor zorgen dat de kosten oplopen tot duizenden euro’s waarbij de kosten voornamelijk in SEO uitleg en dure consultancy uren zitten. Wij staan achter een eerlijke prijs en bieden je via onze e-books onze kennis aan die je zelf kunt toepassen. Door het besparen van SEO kosten op het uurtarief van een zoekmachine optimalisatie expert houd je budget over om in te zetten op andere momenten in je traject.

 

SEO voor beginners

Ben je net begonnen met een (online) marketing studie of een uitdagende marketingbaan of ben je al jarenlang eigenaar van een bedrijf dat altijd offline zaken heeft gedaan en vind je het tijd om ook online je plekje in de markt in te gaan nemen? Dan zijn onze e-books voor jou dé uitkomst. We hebben alles op een begrijpelijke manier opgeschreven zodat iedereen de inhoud kan begrijpen en de e-books staan vol met zoekmachine optimalisatie tips. SEO voor beginners kan een overvloed aan informatie vormen, daarom begeleiden we je stap voor stap bij het worden van een ware SEO specialist! We hebben in meer dan 10 jaar tijd talloze mensen en complete bedrijven uitgelegd wat zoekmachine optimalisatie is, en onze conclusie is tot op heden altijd geweest dat SEO begrijpelijk is voor iedereen zolang de juiste SEO uitleg voor handen is.

 

SEO voor gevorderden

Ook als je al de nodige ervaring hebt met SEO dan bieden onze e-books je variëteit aan mogelijkheden. Je kunt ze gebruiken om je gehele strategie nog eens langs te lopen en te beoordelen of je niets vergeten bent, om ideeën op te doen of simpelweg als houvast bij je dagelijkse SEO activiteiten. Ben je gevorderd en leid je junior marketeers op? Dan zijn de e-books perfect om de basis te leggen bij de minder ervaren persoon zodat je zelf tijd bespaart aan uitleg geven die je waarschijnlijk al veel vaker hebt gegeven.

 

Een snelle SEO check

Heb je al een website of wil je een ander helpen met het optimalisatie van zijn website? Dan kan een snelle SEO check een mooie eerste stap zijn. Hoe staat het ervoor met de techniek van de website? Bevat de website kwalitatieve content? En hoe zit het met het linkprofiel en de domain authority? Via verschillende online (gratis) tools kun je een korte SEO analyse uitvoeren waarmee je een indruk krijgt van een website. Wij geloven erin dat het absolute succes gepaard gaat met passie en kennis van binnenuit. Het uitbesteden van je complete SEO traject aan een zoekmachine optimalisatie bureau vinden wij geen optie. Begin zelf eens bij het begin en zoek een fijne tool die jou meer informatie geeft over de SEO optimalisatie van je website. Je zal niet alles begrijpen wat er uit de tool komt, maar met onze e-books erbij ben je helemaal compleet en kun je een lange tijd vooruit.

 

SEO copywriting: een belangrijk onderdeel

Het schrijven van een geoptimaliseerde tekst, ofwel SEO copywriting is een belangrijk onderdeel van je SEO strategie. Het is eveneens een tijdrovende klus. Wat doe je als er uit je vooronderzoek blijkt dat je 50 pagina’s moet aanmaken waarbij iedere pagina 700 woorden moet bevatten, uniek moet zijn én geoptimaliseerde moet zijn? Je kunt de SEO copywriting opdracht verdelen over meerdere personen of plannen over een langere periode zodat je na verloop van tijd steeds meer kwalitatieve content kunt toevoegen aan je website. Het creëren van veel sterke content kan niet snel gebeuren, want na het schrijven van enkele teksten raakt je energie en creativiteit op. Gun jezelf de tijd en wees creatief in het omgaan met de uitdaging van het schrijven van teksten. Het belangrijkste is om te beseffen dat jij en eventueel je werknemers of compagnon de meeste passie kunnen verwerken in de teksten, en een SEO copywriter op afstand niet. Wij zijn voorstander van persoonlijke content die een verhaal vertelt, en niet enkel technisch geoptimaliseerde teksten die voldoen aan de richtlijnen van Google.

 

Moet ik SEO uitbesteden?

Zoekmachine optimalisatie is een proces dat een vast onderdeel van je marketing strategie moet zijn. Of je nu een klein bedrijfje hebt of een multinational bent. Waar het optimaliseren van de techniek en het bepalen van de indeling van je website doorgaans een eenmalige actie betreft, moet het creëren van (nieuwe) content en het bouwen aan een sterke online autoriteit een terugkerend onderdeel van je SEO strategie zijn. Moet je SEO uitbesteden aan een marketing of SEO bureau? Wij zijn voorstander van een gedegen teamwork. Een SEO expert kan een goede bijdrage leveren aan je traject en bijsturen waar jij dingen over het hoofd ziet. Of nieuwe kansen ontdekken waar jij nog niet aan bent toegekomen. Maar de basis van zoekmachine optimalisatie moet in je eigen bedrijf liggen, het liefst zo dicht mogelijk bij de eigenaar. Natuurlijk niet uitvoerend, maar wel qua strategie. Het creëren van nieuwe content zou perfect passen bij een productafdeling of expert op het gebied van de betreffende dienstverlening. Het uitvoeren van linkbuilding werkzaamheden passen goed bij een social media marketeer, een PR medewerker of een hoger opgeleide sales medewerker. Door SEO in alle lagen van je bedrijf te integreren gaat het leven, en je zult merken dat je makkelijker linkjes scoort als iedereen in je bedrijf weet dat het scoren van linkjes belangrijk is.

Lees meer
Lees minder
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »
Meer dan 10 jaar ervaring
Eerlijke tarieven en prijzen
Resultaatgerichte aanpak
We beantwoorden gratis één vraag